Inauguracijsko
prvenstvo Formule 1 je prvi osvojio talijan Giuseppe Farina u svojoj Alfi
1950., za dlaku pobjedivši svog argentinskog momčadskog vozača Juan Manuel
Fangia. Ipak je Fangio osvojio naslov 1951. i još četiri sljedeća u narednih 6
godina dok mu nije dvostruki svjetski prvak Alberto Ascari poremetio planove
vozeći za Ferrari. Iako se britanac Stirling Moss redovito natjecao nikad nije
uspio osvojiti Svjetsko prvenstvo. Fangio je ostao poznat po tome što je
dominirao Formulom 1 čitavo desetljeće i dan danas se smatra vicemajstorom
Formule 1.
Juan Manuel Fangia vozi Alfa-Romeo-159 prema naslovu prvaka 1951.
Prvi Britanac koji je osvojio Svjetsko Prvenstvo je bio Mike
Hawthorn, donijevši Ferrariju naslov 1958. Međutim kada je Colin Chapman ušao u
F1 kao dizajner šasija i kasnije osnivač Lotusovih automobila Velika Britanija
je zadominirala Formulom 1 cijelo desetljeće. Pored Jima Clarka, Jackieja
Stewarta, Jacka Brabhama, Grahama Hilla i Dennyja Hulmea, britanski timovi i
njihovi vozači su osvojili 12 svjetskih prvenstava od 1962. do 1973.
1962. je uvedeno novo vozilo s aluminijskom šasijom nazvanom
monokok umjesto tradicionalne tubularne šasije. 1968. Lotus je stavio reklamna
slova Imperial Tobacca na vozilo i tako uveo sponzorstvo u taj sport.
Aerodinamika je polako dobila važnost u dizajniranju vozila
s pojavom aerofoila u kasnim Formula 1 - sezona 1960.1960. Kasnih sedamdesetih
Lotus je uveo zemljani efekt aerodinamike koji je bolidima osigurao ogroman
downforce i uvelike povećao brzinu na zavojima.
Stvaranje Međunarodne federacije sportskih automobila 1979.
je uzrokavalo niz trzavica između FISE i FOCE u kojima su se FISA i njen
predsjednik Jean Marie Balestre neprestano sukobljavali s udrugom konstruktora
Formule 1 oko televizijskih zarada i tehničkih pravila.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.