Prvi krug kvalifikacija (Q1) počinje u 14 sati i voze ga svi
vozači. Traje 20 minuta. Nekoliko najsporijih su na kraju Q1 eliminirani i više
ne voze kvalifikacije za ovu utrku. Drugi krug kvalifikacija (Q2) počinje u 14
sati i 28 minuta te ga voze najbržih vozači iz Q1. Traje 15 minuta. Ispadaju
najsporiji vozači sve do 10. mjesta . Treći krug kvalifikacija (Q3) počinje u
14 sati i 50 minuta te ga vozi 10 najbržih vozača iz Q2. Nakon Q3 se gume na
bolidu ne smiju mijenjati. Desetorica najbržih kreću u utrku s gumama na kojima
su u kvalifikacijama postigli najbolje vrijeme.
Utrka počinje krugom za zagrijavanje, nakon kojeg se bolidi
poredaju na startne pozicije koje su osvojili u kvalifikacijama. Ako vozač iz
nekog razloga ne krene u krug za zagrijavanje kreće u utrku sa zadnjeg mjesta.
Svjetlosni signali označe početak utrke i utrka može početi.
Utrka je duga nešto više od 300 km(osim Monte Carla koji je dugačak 260 km) i
ograničena je na dva sata. Za vrijeme utrke vozači ulaze u boks jedan ili više
puta na dolijevanje goriva i zamjenu guma.
Na kraju utrke vozači i momčadi se boduju ovisno o poziciji
koju su osvojili na kraju utrke. FIA je odredila da se boduje prvih deset koji
su završili utrku i po sistemu 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 (prvi osvaja 25 bodova,
drugi 18 bodova itd.). Ako se utrka (npr. zbog jake kiše) prekine prije isteka
75% normalne distance utrke, vozačima se dodjeljuje samo polovica bodova (dakle
12.5-9-7.5-6-5-4-3-2-1-0.5) kao što je bio slučaj sa utrkom u |Maleziji 2009.
koja je prekinuta nakon samo 31 kruga od planiranih 56. Pobjednik Prvenstva
vozača odnosno Prvenstva konstruktora (momčadi) je onaj vozač odnosno momčad
koja tijekom sezone osvoji najviše bodova.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.